TOIMITUSEHDOT, MAKSUTAVAT, PALAUTUS JA TAKUU

Lue ehdot ennen tilaamista

YLEISTÄ

SD Pyörä, Yksityinen elinkeinonharjoittaja, y-tunnus:
3129064-5, osoite: Toikansuontie 5; myy tuotteita yrityksille ja
täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat
tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

 

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 01.02.2025 alkaen. Voimme
muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan
toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita
verkkokaupastamme.

 

TUOTTEET JA TUOTEHINNAT

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty
kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja
toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen
kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät verot, jotka ilmenevät
ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Pidätämme oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla sdpyora.fi verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin. Näitä tapauksia ovat ne, jos tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta. Esimerkiksi jos tuotteen hinnaksi on ilmoitettu 0,00 Eur.

 

TOIMITUSKULUT

Postipaketti – 6,90 eur 

Nouto lähimmästä postitoimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Postilta ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajan tasalla olevat yhteystiedot.

Kotipaketti – 13,90 eur

Paketti toimitetaan kotiovellesi. Tilauksen yhteydessä on tärkeää ilmoittaa puhelinnumero, jotta postista voidaan soittaa ja sopia paketin vastaanottoaika. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntöviesti. Paketit jaetaan vastaanottajan osoitteeseen sisälle asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta osoitteesta, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti.

Ilmainen toimitus yli 149€ eur tilauksille

Kun tilauksen arvo ylittää 149€ voi valita ilmaisen toimituksen. Ilmainen toimitus koskee ainoastaan postipaketti- toimitustapaa, ei kotiinkuljetusta.

Toimitamme tuotteet kaikkialle Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa.

 

TILAAMINEN JA SOPIMUS

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla
siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla
ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun
edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin
toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on,
paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja
synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Palveluntarjoaja ei vastaa aiheutuneesta vahingosta, joka
johtuu ylivoimaisesta palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella
olevasta esteestä (force majeure). Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan
asiakkaalle ylivoimaisesta esteettä viivästelemättä.

 

MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankki, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, omaSp, S-Pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, MobilePay, Klarna lasku ja Klarna tili sekä yleisimmillä maksukorteilla (Visa, Visa Electron, MasterCard). Verkkopankkien ja maksukorttien osalta maksaminen tapahtuu Paytrailin (y-tunnus (2122839-7) kautta. Klarna laskun ja Klarna tilin maksutapahtumista vastaa Klarna Oy.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Klarna 

Osta nyt – maksa myöhemmin!

Näitä ehtoja sovelletaan sinun ja tämän kaupan välillä, josta ostat tavaroita, lippuja tai palveluita, kun valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin. 

Kun valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, saat mahdollisuuden maksaa eräpäivänä, joka on 30 päivää tavaroiden tai lippujen lähettämisestä tai siitä päivästä, josta lähtien palvelut tai digitaalinen sisältö on käytettävissäsi. Siirrämme saatavamme Klarna Bank AB:lle (“Klarna”). Klarna lähettää sinulle sähköpostitse maksuohjeet ostoksen maksamiseksi suoraan Klarnalle. Jos haluat mieluummin vastaanottaa maksuohjeet postitse, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tehtyäsi oston. Yhteystiedot ja muuta tietoa Klarnasta löydät sivulta klarna.fi.

Maksut

Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5,00 €:n muistutusmaksun. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Luottotarkistus ja henkilötietojen käsittely Klarnalla

Jos valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, Klarna arvioi luottokelpoisuutesi. 

Klarna käsittelee henkilötietojasi täyttääkseen velvollisuutensa sekä tätä sopimusta että muita tarkoituksia koskien, jotka on mainittu Tietosuojaselosteessamme. Tietosuojaseloste on luettavissa täällä, ja käyttämällä Klarnan palveluja vahvistat, että olet lukenut selosteen. Klarna käsittelee henkilötietojasi esimerkiksi tunnistaakseen ja analysoidakseen asiakkuutesi, suorittaakseen luottoarvioinnin, markkinoidakseen ja kehittääkseeen liiketoimintaansa. Klarna saattaa myös siirtää tietojasi valituille osapuolille (kuten luottotietotoimistoille), jotka sijaitsevat mahdollisesti EU:n/EAA:n ulkopuolella. Klarnan tietosuojaselosteessa on lisätietoa tietojen jakamisesta, oikeuksistasi omiin tietoihisi, kuinka saat Klarnaan yhteyden kysymyksissäsi tai teet valituksen viranomaisille.

Luovutus tai siirto

Sinulla ei ole oikeutta luovuttaa tai siirtää näiden ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi kenellekään muulle. Klarna voi luovuttaa tai siirtää nämä ehdot tai minkä tahansa näiden ehtojen mukaisen oikeuden tai velvollisuuden kolmannelle osapuolelle milloin tahansa sillä edellytyksellä, että ehdot eivät sen johdosta muutu sinulle epäedullisemmiksi.

Yleiset ehdot löydät täältä.

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät täältä.

Lisätietoa Klarnan maksutavoista löydät Klarnan sivuilta.

 

TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään
tilausvahvistus, joten annathan käytössä olevan sähköpostiosoitteesi, kun teet
tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Jos emme
jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä
sähköpostiisi mahdollisimman pian.

 

TOIMITUSTAPA

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla
kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi
yhteydessä.

 

TOIMITUSAIKA

Yleisimmät toimitusaikamme ovat varastosaldotilanteen mukaan
1–5 arkipäivää. Mikäli arvioimme toimitusajan ylittävän 5 arkipäivää,
ilmoitamme tästä viivytyksettä tilauksen tehneelle asiakkaalle.

 

PERUUTUSOIKEUS JA PALAUTUSEHDOT

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain
mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14
päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos
kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän
vastaanottamisesta. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua
siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat
palautetaan tilauksessa käyttämällesi maksutavalle 14 päivän kuluessa
palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Maksutavan ollessa luottokortti,
hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Klarnan tapauksessa hyvitys tehdään
Klarna-laskulle tai -tilille. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan
maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

 

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, tuotteen
hintaa ei palauteta. Mikäli varaosa tai tarvike on otettu käyttöön,
palautusta ei hyväksytä.

 

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä verkkokaupan palautusilmoituksella
tai sähköpostilla selkeästi kirjallisella ilmoituksella tai henkilökohtaisesti liikkeessämme,
mikäli mahdollista.

 

Peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien
tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin
takaisinlähetystä varten pakattuja. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta
vastaavassa kunnossa, tuotteen hintaa ei palauteta. Mikäli siis varaosa
tai tarvike on otettu käyttöön, palautusta ei hyväksytä.

 

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja
viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla
mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä
toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.
Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä
kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Mikäli asiakas palauttaa vain osan tilauksesta, postikuluja ei palauteta.

Asiakas vastaa tuotteen arvon alenemisesta, mikäli tuote on
otettu käyttöön.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan täytetty
palautuslomake sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautuslomakkeen saat ladattua sivultamme. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa lomakkeessa pyydetyt tiedot paperille.

 

Tilauksen peruminen

 

Mikäli tilaus on jo keräilyssä tai lähetetty sitä ei voi
perua, tällöin sovellamme palautusehtojamme.

 

Noutamattomat tilaukset

 
Mikäli estyt noutamasta pakettia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme
täyttämällä yhteydenottolomakkeen. Mikäli et nouda tilaustasi, huomioithan että veloitamme lähetyksen sekä
palautuksen käsittelyn kustannukset 15 euroa. Vähennämme tämän maksettavasta
hyvityksestä.

 

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat
viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

 

Palautusosoitteemme:

 

SD Pyörähuolto

Toikansuontie 5

53500 LAPPEENRANTA

 

Yritysasiakkaiden palautukset

 

Palautusehdot eivät koske SD Pyörän yritysasiakkaita eikä yritysasiakkailla
ei ole palautusoikeutta.

 

 

LÄHETYKSEN TARKISTUS, VIRHE JA ONGELMATILANTEET

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on
kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi
tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14
päivän kuluessa meille, niin selvitämme asian. Kuluttajakaupassa noudatamme
virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

 

ASIAKASPALVELU

info@sdpyora.fi (Ma-to)

Verkkokaupan yhteydenottolomake

 

TAKUU

Kaikissa tuotteissamme on vähintään 1 vuoden takuu, ellei
toisin mainita. Takuuasioissa käytämme valmistajien myöntämiä takuuehtoja. Takuu
kattaa tuotteiden materiaali- tai valmistusvirheet, ja kun tällainen todetaan
myyjän toimesta, niin tuote vaihdetaan ensisijaisesti samanlaiseen tai
korvaavaan tuotteeseen. Takuu ei korvaa normaalista kulutuksesta johtuvia
vikoja, ruostetta, tapaturmasta aiheutuvaa vahinkoa millekään osapuolelle,
vääränlaisesta asennuksesta tai käytöstä johtuvia vikoja. Virheen havaittua
viallisen tuotteen käyttö on lopetettava välittömästi, jonka jälkeen otettava
yhteys myyjään.

 

VASTUUNRAJOITUS

SD Pyörä ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai
tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta
välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin
pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on
kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt. Vastuun määrä ei koskaan ylitä 1500 €.
Vastuuta ei sovelleta, jos kyse on myydyn tuotteen väärästä käytöstä tai
asennuksesta, törkeästä huolimattomuudesta, tuotteen käytön jatkamisesta vian
tai haitan ilmettyä tai liikevaihdon vähentymisestä.

 

ERIMIELISYYDET

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset
erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensi sijassa yhteyttä meihin
sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada
ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian
kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä
kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä
maistraattien kuluttajaneuvontaan.